ریاست محترم شورای هماهنگی مدیران عامل بانکهابا سلام و ادای احترام
همانگونه که استحضار دارند آیین نامه رفاهی کارکنان شاغل و بازنشسته بانکها پس از بررسی مجدد از سوی کمیسیون رفاهی بانکها تدوین و جهت تصویب به شورای محترم هماهنگی مدیران عامل بانکها تقدیم گردیده است. تا با تصویب و ابلاغ این آیین نامه، امور رفاهی کارکنان بانکها هماهنگ گردیده و عموم کارکنان بانکها، اعم از شاغل و بازنشسته بطور یکسان از مزایای آن بهره مند شده و ناهماهنگی های موجود نیز مرتفع گردد از آنجا که سقف تسهیلات اعطائی بابت مسکن به بازنشستگان با سقف تسهیلات اعطائی به شاغلین تفاوت فاحشی دارد و شاغلین مبلغ بیشتری می توانند وام دریافت دارند. لکن اکثریت آنان تاکنون وام مسکن خود را دریافت داشته و مابه التفاوت آن هم در صورت تصویب آئین نامه رفاهی جدید، رقم چشمگیری نیست که بانکها نتوانند از عهده پرداخت آن برآیند. مضافاً بانکهای دولتی مدتها است کارمندان جدیدی استخدام نکرده اند و بالنتیجه تعهداتی بابت تسهیلات مذکور نخواهند داشت. توجه آنجناب را به این نکته جلب می نماید که کارکنانی که در ظرف چند سال اخیر بازنشسته شده اند از حداکثر سقف تسهیلات اعطائی استفاده نموده اند و لذا تعداد کمتری از کارکنان بانک، متقاضی وام مسکن خواهند بود. در مورد بازنشستگان بانکها هم یادآور می شود که :
الف- تعداد بازنشستگان قدیمی که سقف تسهیلات اخذ شده توسط آنان حداکثر 000ر000ر180 ريال بوده است نسبت به کل بازنشستگان شبکه بانکی، تعداد اندکی هستند و پرداخت مابه التفاوت به اینگونه افراد در مقایسه با کل بازنشستگان، رقم چشمگیری نخواهد بود.
ب- برخی از بازنشستگان اشاره شده در بند الف نیز، با عنایت به وضعیت حداقل بودن حقوق و مزایای دریافتی و ناکافی بودن میزان آن جهت پوشش اقساط جدید و همچنین کهولت سن، بر اساس ضوابط مربوط به اعطای تسهیلات مسکن در قالب عقد جعاله، ناخواسته از چرخه متقاضیان خارج شده و مابه التفاوتی به آنان تعلق نمی گیرد.
علیهذا با عنایت به اینکه تسهیلات مسکن اعطائی به شاغلین در مقاطع مختلف افزایش یافته و در حال حاضر بالغ بر 000ر000ر700 ريال می باشد و این در حالی است که همکاران بازنشسته از سال 1390 تاکنون هیچگونه افزایشی در این رابطه نداشته اند.
ج- تسهیلات جعاله برای بازنشستگان راهگشای خوبی است و خانه های قدیمی آنان که نیاز مبرمی به تعمیرات و یا بازسازی مختصری دارد. با این کمک بانک ، قابل سکونت خواهند شد و نیاز بازنشستگان و خانواده آنان را تامین میکند . ما بازنشستگان، مدتها است انتظار تصویب آئین نامه رفاهی بانکها را داریم. و از آنجناب که همواره مدافع حقوق و حامی بازنشستگان و وظیفه بگیران بوده اید استدعا و درخواست داریم. مقرر فرمائید آئین نامه رفاهی بانک ها در شورای محترم بانکها به تصویب برسد و برای اجرا ابلاغ گردد. اطمینان داریم که بانکها از نظر تامین اعتبار در آینده دچار مشکل نخواهند شد و حتی برخی از بانکها که تعداد بازنشستگان آنها کمتر است دچار وقفه در پرداخت نمی شوند و بانکهایی که بازنشستگان بیشتری دارند، با تدوین برنامه زمانی و بر حسب مقدورات و امکانات، وام مسکن کارکنان خود را خواهند پرداخت .
ضمناً تمنی داریم ترتیبی اتخاذ فرمایند تا فوق العاده خاص کارکنان شاغل بانکها، مشمول کسر کسور بازنشستگی قرار گیرد و بدین ترتیب راه برای تعمیم این فوق العاده به بازنشستگان و وظیفه بگیران گشوده شود .
با تشکر و تجدید احترام
شورای هماهنگی کانون بازنشستگان بانکها
اخبار کانون بازنشستگان بانک سپه...
ما را در سایت اخبار کانون بازنشستگان بانک سپه دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 212 تاريخ: دوشنبه 29 شهريور 1395 ساعت: 1:55